Ekološka prihodnost in odgovornost, je projekt, ki smo ga predstavili že v prvem članku znotraj tridelne serije. Zamenjava virov električne energije je v podjetju Merus prvi korak, ki smo ga storili na tem mestu. Pomembno pa se nam zdi, da javnosti predstavimo postopke in zbrane podatke, ki nam omogočajo pot do podnebne nevtralnosti.

IZDELAVA OBROČEV

Že pri sami izdelavi obroča se usmerjamo v že vpeljano infrastrukturo. Najprej, kupimo nedokončane dele aluminija, namenjenega za izdelavo obroča. V tem, se že od začetka usmerjamo v logistično enostavnost in energetsko varčnost. Pomembno je, da so dobavitelji lokalni, saj s tem omogočamo manj onesnaževanja pri transportu materiala. Pri dobaviteljih aluminija prav tako izbiramo velika podjetja, ki imajo dejanski vpliv na to, kje se ruda koplje ter predeluje.

Nato, pa se povežemo s podjetji, ki imajo stroje za obdelavo kovin ter kakovosten in energetsko učinkovit proces delovanja. To je temeljna postavka pri kateri koristimo že vpeljane procese. Sami ne potrebujemo lastnih strojev za obdelavo kovin, ker za ta del naloge sodelujemo z lokalnim podjetji. Glede izdelave obroča imamo točno izračunane ter določene podatke za obdelavo. Tu upoštevamo tako moč, čas ter energijo, ki jo potrebujejo stružnice ter CNC rezkarji. Ta del procesa pri podjetju Merus tako predstavlja popoln izkoristek, brez nepotrebne rabe energentov.

V zadnjem koraku izdelave obroča, se izvaja postopek galvanizacije. To pomeni, da aluminij prekrivamo z zaščitno plastjo. Zaščita omogoča varnost pred korozijo ob instalaciji obroča na mestu. Pri tem so naši izračuni kazali na zanemarljivo porabo energije, ki poteka skupaj s postopkom graviranja. Graviranje je pomembno za identifikacijo obroča preko serijske številke ter označevanja z logotipom podjetja. Pri tem uporabljamo zgolj in samo električno energijo, ki je sto odstotno obnovljiva. V zadnjem postopku je tako vpliv na proizvodnjo CO2 minimalen, ničeln.

TRANSPORT OBROČEV

Podjetje Merus ima danes svoje poslovanje razvito na šestih kontinentih sveta. Skozi to omogočamo, da transport do končnih strank ne predstavlja ekološke obremenitve. Vse poslovne enote po svetu obroče dobivajo iz sedeža podjetja v Sindelfingenu. Glede na razdaljo ter velikost enote, pa je potrebno prevoz prilagoditi ter organizirati. V našem izračunu transporta smo tako ločili prevoz s tovornjakom ter prevoz z letalom. Kar se dotiče prevoza v razdalji do cca. tisoč kilometrov, se ta izvede s tovornjakom. Razdalje nad to številko pa so krite z letalskim transportom. Skozi to omogočamo, da so večje količine produktov na voljo znotraj naših poslovnih enot. Pot do končnega kupca, je tako manj ekološko oporečna.

NEVTRALNOST V ŠTEVILKAH

Leta 2019, ko smo pričeli ta projekt, je podjetje Merus iz svojega sedeža razposlalo 217 cestnih ter 61 letalskih pošiljk. Za sledenje projekta ter merskih vrednosti, smo tako beležili tonske kilometre pri prevozu. Ta mera predstavlja masa prevoženega materiala, ki jo pomnožimo s prevoženo razdaljo. Skupno, smo proizvedli pribl. 4900 tonskih kilometrov od česar jih več kot 90% pripisujemo letalskemu transportu. Skozi povečanje števila poslovnih enot ter skozi to tudi potencialnega skladiščenja, smo to zmanjšali na minimum. Število prevozov ni več tako pogosto, ne glede na povečano količino blaga. Masa materiala se je povečala, vendar je koeficient za množenje precej nižji.

O vplivu na CO2 proizvodnjo podjetja Merus pa bomo govorili v zadnjem delu serije člankov. Bolj se bomo dotaknili tudi številk, ki so v ekološki ozaveščenosti nujne.